Centrum voor Leerlingenbegeleiding

WAT DOET HET CENTRUM VOOR LEERLINGBEGELEIDING?

Onze school werkt samen met een Centrum voor Leerlingenbegeleiding, het CLB.  Het CLB begleidt leerlingen in hun functioneren op school en in de maatschappij. Die begeleiding situeert zich op vier domeinen:
 · het leren en studeren
 · de onderwijsloopbaan
 · de preventieve gezondheidszorg
 · het psychisch en sociaal functioneren

Het CLB werkt gratis, discreet en vraaggestuurd. Dit kan op vraag van de leerling, van de ouders of van de school. Als leerling of ouder kan je dus altijd zelf om begeleiding vragen. Als de school het nodig vindt om een leerling door te verwijzen naar het CLB, zal de school dit eerst bespreken met de leerling en zijn ouders.

MEDEWERKERS

Champagnatschool werkt samen met het Vrij CLB Pieter Breughel.
Deze medewerkers van het Vrij CLB Pieter Breughel zijn aan onze school verbonden:

CONTACTGEGEVENS

Hieronder vind je de coöordinaten waarop je de medewerkers van het CLB kan bereiken. Je kan ook op school terecht om een afspraak te maken.

adres Opzichterstraat 84 in 1080 Sint-Jans-Molenbeek
telefoon 02 512 30 05